onsdag 22 april 2009

DET BÖRJAR DRA I HOP SIG

Nu börjar det nog närma sig tillökning här hemma, inte just i dagarna kanske men det märks att Denya tycker det är tungt nu.
Hade hon fått välja själv hade hon nog helst haft valparna i vår säng och mig i valprummet.
Jean däremot hade nog gärna fått legat kvar..hmm hon älskar nämligen Jean konstigt tycker jag!


Hennes lya är färdig och där finns allt hon behöver en puff, täcken, halkskydd och lite till.
Det är dock bollförbud därinne iallafall nu i början..det tycker Denya är dumt.

I morse hittade jag tre grillkorvar som hon grävt ner i puffen och förmodligen tänkt spara till ett bättre tillfälle.
Denyas meny är väldigt varierande och eftersom hon är riktigt sugen minst varannan timme gäller det att vara påhittig för hon kan absolut inte äta samma sak till lunch som hon fick till frukost. I morse fick hon laxbullar, så där lagom ljumma och de gick ner i ett nafs och efter tiorundan gjorde jag i ordning fem till och hon nosade lite och tittade på mig DU, DE DÄR ÄR KALLA! jag värmde på dem lite och då tog hon dem. Nu vet jag att det måste vara något annat annat i skålen nästa gång typ fläskstek eller kyckling. Vad gör man inte för den där "påtjockenblicken".


Kulan växer inte så mycket mer nu tror jag utan den har börjat kana ner och de sprattlar och far runt för fulla muggar där inne, så gulligt och Denya är stark och lugn.
Hon hjälper mig i och för sig lite med att gräva i landen och så där men det går i hennes egen takt och hon är förnuftig.

Denya har för tillfället grävt ner sig och hon sover tungt med långa sövande andetag, helt rätt snuttunge passa på att vila säger jag och svansen den går..nu blir det inget mer här förrän de kommit så håll tummarna!