onsdag 13 maj 2009

2 ½ VECKA UNGA SNUTTISAR

Nu är de uppe och går stadigt på benen, tikarna är snabba och tar två smygsteg bakåt och fem snabba framåt på attackstigen. Men nu vet jag vem som är vem och hör även vissa v-8.
Även i djurens värld bestämmer brudarna!



Tiden går så fort för mig medan de som väntar på valparna tycker tiden går sakta, jag förstår det. Jag vet själv hur det är att vänta på en ny liten parvel.



Denya tycker de är väldigt vackra små barn hon har och ligger och spanar på dem när de busar man ser att hon är väldigt sugen på att dras med men klok mamma som hon är förstår hon att de är för små för henne ännu. Hon är väldigt noga med att de skall vara mätta också, hon bjuder på det mesta. Köttbullar, pannkakor ja i princip allt tilltugg trycker hon in i munnen och skyndar in och släpper rakt i högen så man får passa henne väldigt noga.
Tugga o svälj säger jag och då tittar hon helt oskyldigt vad hon inte fattar är att jag ser att hon har hela munnen full, det är ganska svårt att gömma en vomhamburgare lixom.



ibland säger jag att jag skall gå och lägga mig vid elva snåret men så blir sagostunden hos valparna betydligt längre och vips så har klockan blivit halv ett.
Denya brukar behöva kela en del och då passar det bra när gänget snusar.
Nu skall jag och lägga mig.