tisdag 16 juni 2009

SISTA VECKAN MED GÄNGET!


I dag har hela gänget varit hos veterinären och det gick bara fint! De var så duktiga så, snarkade och sov som stockar, vi hade delat upp dem tre och tre för jag vet hur burdusa de är och tror de klarar allt själva så att riskera att åtta hoppar ur bilen när man bara vill ha en skulle kunna ha varit ett faktum, det gick helt enligt planerna!





När de kom hem sedan väntade en liten överraskning åt dem och det var en bebispool!
Detta har jag längtat efter och idag är det så gött väder.
Det var så klart upskattat och de fattade direkt att man skulle bita i kanterna Åhhh vilken rolig grej???!!
men sedan så hopp i fort ut igen, vattnet är varmt och skönt men njae..












De växer så de knakar och är klara för avflytt from fredag...midsommarafton.
De är helt loss fortfarande och jagar nattfjärilar vid elva på kvällen de följer fjärilar så långt de går och vi springer efter.
Det känns som om de är kvicksilver i kropparna på dem, om jag har varit lite bekymrad för någon som varit lite försvunnen någon minut så säger jag med glad röst ungefär så här när jag ser den!

----åh vad duktig skynda dig å kom, bra
i samma ögonblick som jag sagt sista bokstaven har valpen vänt och dragit åt ett annat håll-
finns inte en chans att de vill komma in på kvällen, de älskar att få vara ute.
Busungar alltså.

Vi får se om jag hinner få ihop lite mer innan flytten annars får kameran vara full med bilder och så blir det en jätteblogg när jag fått tebax datorn på måndag!

Ni som väntar på era gullungar passa på att sova och valpsäkra i huset för det kommer bli full rullle!
bye bye!